Getas Cheese

Sumpah sedap hehe..yg xpenah denga jgn gelak tau..tp ina sorg peminat tegar kuih ni sbb ssh sgt nk jumpe jual pg2 mcm dulu..kene buat sendiri…kuih getas2 ina versi baru getas2 cheese mmg sedap giler sape xcube rugi haha 7 bhn je gune tgn semua nya hehe…step by step getas2 cheese 12 rajah lengkap
Komen share tuk aktifkan newsfeed

Bahan2
1 cawan 1/2 tepung pulut
1/2 cawan tepung gandum
Sedikit garam
1 cawan kelapa parut putih shj
1/2 cawan air
1 cawan cream cheese tartura yg xnak cheese abaikan
Gaul semua bahn kecuali air dah sebati baru tuang sket2 air td
Ikut keselesaan menguli ye kalau melekat sket kat tgn tmbh sket tepung pulut smpai jd doh..pas tu kite bentukkn
Siap kite susun dan cucuk pakai garfu permukaan kuih
Tujuan die supaya kuih x jd bom atom menyerang muke kite yg cun
Mase digoreng nanti orite hehe
Goreng dgn api sederhana setelah minyak panas
Kekuningan je angkat

Sira gula nya
1/2 cawan air masak
6 sb gula masuk semua dalam kuali
Kacau2 atas api pelahan dr buih besar smpai buih halus2
masukkn kuih dalm 3 mint kacau ttup api terus kan kacau ye smpai nmpk bersalji siap

sumber resepi : Azlina Ina

Total
0
Shares
Previous Article

Resepi Ayam Bakar Cili Padi

Next Article

resepi puding milo oreo